برگزاری جلسه کمیته اخلاق پزشکی
بررسی شکایت های وارده در جلسه کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان کوثر سمنان
در جلسه کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان کوثر سمنان شکایت های حضوری و کتبی بیماران و مراجعین مورد بررسی قرار گرفت
کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان کوثر سمنان در تاریخ هشتم بهمن ماه 94 با حضور ریاست محترم بیمارستان و اعضای کمیته با موضوع صیانت از حقوق گیرندگان خدمت برگزار شد.
بنا بر گزارش دکتر علی اکبر همتی دبیر کمیته اخلاق پزشکی، در این جلسه 29 مورد شکایت حضوری و کتبی بیماران و مراجعین و روند رسیدگی به این شکایات و مرتفع ساختن نواقص در طی یک ماه گذشته مورد بررسی و نقد قرار گرفت. همچنین خانم ذوالفقاری مشاور درمان و مسئول واحد رسیدگی به شکایات اعلام کردند که اکثر این شکایات پیگیری و به نتیجه رسیده و با اطلاع رسانی به شاکیان منجر به رضایت شده است.
بر این اساس مقرر شد در بخش ها و فرآیندهائی که منجر به شکایت گیرندگان خدمت می گردد (ازجمله سیستم گرمایش بیمارستان، تحویل مدارک پزشکی، ارتباط صحیح پرسنل با بیماران و همراهان و...) بررسی بیشتر انجام شده و اقدامات لازم بعمل آید.
دبیر کمیته اخلاق پزشکی ادامه داد: در این جلسه همچنین در خصوص نمره ارزشیابی اعتباربخشی در رابطه با رعایت حقوق گیرندگان خدمت بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید تا در این خصوص جلسه مشترکی با مدیران و اساتید گروه های پزشکی برگزار گردد.
دکتر همتی اضافه کرد: طی بررسی های بعمل آمده و با توجه به تاکید مسئولین استفاده غیرضروری از تلفن همراه در محیط بیمارستان توسط پرسنل کاهش یافته است که جای توجه و تقدیر دارد.
دبیر کمیته اضافه کردند: همچنین در پایان جلسه مقرر گردید تا با توجه به آغاز ترم تحصیلی جدید و ورود دانشجویان به این مرکز جلسه هماهنگی با مربیان بالینی دانشگاه آزاد در هفته آینده برگزار گردد.
لینک کوتاه خبر :